2016年7月12日 星期二

Love & Forever




不記得有多少次,我都以為我們該會走不下去了,我甚至都已經準備要放棄,卻總在岌岌可危的懸崖邊緣時,被你拉了回去。而每一次的被你拉回,我的心就奇怪的又靠近你一些。
親愛的,有些話我真想告訴你。。。
你說,你生命中的兩個女人—你孩子的母親,還有你兩個好朋友的妻子都認為你是個asshole,那麼你是不是該檢討一下自己?如果你不是,那就不要管別人如何評論你;如果你覺得好像有那麼回事,那麼你是不是應該試著有所改變?
因為愛一個人,我們往往願意為他/她而變得更好。假設,你是真心喜歡我,你應該是想著如何改掉你很不好的地方,而不是問我能否忍受?或者疑惑,我能忍耐你多久?這就好比說,我就是這麼個爛人,你若愛我,就得照單全收。
你問我,能否全心全意愛你?guarantee forever就像我問你的那樣?我想,你我都無法guarantee forever,但我相信在真心誠意許諾的時候,我們都衷心期許那會是forever。。。
你知道嗎?我是真的認真考慮住到你的城市陪伴你,甚至思考該要好好計畫如何進行,如果我不夠愛你,我如何能抉擇離開我的母親,我的親人,我的朋友(雖然沒有幾個),我滿意的工作,我熟悉的一切為你,遠走異國?
萬一你發現你其實不愛我,我該如何?如果有人因為不喜歡亞洲人所以欺負我,你會保護我到何種程度?萬一你的母親或某個好友藐視我,你會怎麼辦?
這麼多的《如果》,這麼多的《未知》,我卻依然想要在你身邊陪著你,你說,我這樣夠不夠愛你呢?


There were so many times, I thought our relationship could not work out, I even thought about to quit…but, every time you pulled me back to you, just like pulled me back from the edge of a cliff. And, it is strange, my heart was even closer to you when each time you pulled me back…
My dear, you asked me, can I guarantee the same thing which I asked you? To love you with whole heart forever…
I think, either one of us cannot guarantee forever, but I do believe when we sincerely give words to each other, we all wish, it will be forever. That is the meaning of “forever” to me.
And dear, I do serious considering to be with you, to live with you in your city. I even considered that I should make a plan so we will learn what processes we need to proceed.
If I don’t care about you so much, if I don’t love you much enough, you think I would leave my mom, my friends, my job, the everything I familiar here, then fly to a total different world where is so far away from where my root is, just because of you…
Surely I do have questions on my mind at the same time…
What if you found that you don’t love me just in a short term, what should I do then? What if someone gave me grief just because he/she doesn’t like Asians, how would you protect me? What if your mom or some friends despised me for some reason, what would you do to defend for me? …
So many “unknowns”, so much stuff “unsure”, but still, I want to be with you, my mind has not changed.
So now you tell me, if I love you?

My dear, I hope, it is worth it to love you.




沒有留言:

張貼留言